tisdag 8 januari 2008

Feliz cumpleaños

Malva fyller 20 ar idag. Det ar ju jattestort pa alla satt och vis. Hon ar nu officiellt vuxen. Fast jag maste ju erkanna att jag inte marker sa dar jattestor skillnad fran igar nar hon var en tonaring. Hon ar fortfarande lika javlig och irriterande. Men eftersom det ar hennes fodelsedag och darmed hennes dag sa ska jag nu skriva ett par ord om allas var alskade Malva.


Malva Holmberg


  • Malva ar en ganska kul typ nar hon vill. Det sitter langt inne men jag maste erkanna att hon faktiskt har battre humor an jag och manga andra jag kanner. Till och med nar jag ar arg och sur for att hon som sa manga ganger forr har varit javlig och irriterande lyckas hon nastan alltid fa mig att skratta. Det ar ocksa ratt javligt och irriterande.

  • Alla tycker om Malva nar de traffar henne (och sedan ocksa). I alla fall alla jag har pratat med. Jag gillade ocksa Malva nar jag traffade henne forsta gangen. Att hon faktiskt hade blivit varnad for mig ar en helt annan historia.
  • Malva ar smart. Jattesmart faktiskt. Jag kan aldrig vinna diskussioner med henne. Det ar helt sjukt, hon har alltid argument som totalt odelagger alla mina. Mina argument later namligen alltid valdigt bra i huvudet men sedan faller de platt sa fort Malva oppnar munnen (den ar forresten valdigt fin, Malvas mun. Nu nar vi anda ger komplimanger och sa tankte jag pa ett helt heterosexuellt vis)

  • Malva har valdigt bra musiksmak. Mycket battre an jag har, vilket jag skams lite over.

  • Malva gillar att slass. Hon ar stark. Det ar inte bra for stackars mig, men hon har nog forstatt att jag inte direkt ar Pippi Langstrump nu och slar mig inte sa ofta. Inte hart i alla fall. Calle daremot, den stackarn far ta emot en del smallar. Linus ocksa skulle jag tro.

  • Malva ar bra pa att bade prata och lyssna.

  • Malva ar den arligaste manniskan jag nagonsin har traffat (och kommer att traffa skulle jag tro). Pa gott och ont vet man alltid vad hon tanker om saker och ting ( too-much information-funktionen verkar inte ha blivit installerad i hennes hjarna).

  • Hon ar ganska javlig och irriterande, Malva, men det gor inte sa mycket for det ger mig en chans att vara likadan tillbaka. Vi ar tva riktigt javliga och irriterande manniskor alltsa. Inte undra pa att vi ligger typ trea pa alla tidningars lista over folk i varlden man helst skulle hanga med.

  • Malva gor en grym langostiniwok.


Faktum ar att Malva Holmberg faktiskt ar den ultimata kompisen. Med risk att lata otroligt tontig och sentimental ar jag glad att jag har henne. Jattejatteglad.


Grattis pa fodelsedagen kompis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inget annat göra än att instämma i det du skriver Sofia. Du har skrivit väldigt fint och bra.

Grattis på 20-årsdagen Malva!

(Ja, jag har fått en hel del stryk jag med)

Anonym sa...

Vackert, så vackert. Malva är en fin typ, trots att hon slår mig ibland. Jag har just nu två blåmärken på armen som malva åstadkommit. men det är ok. Grattis igen!

Anonym sa...

ja du är en väldigt bra skribent. könns som att jag har halkat in lite på efterkälken haha. jag har dock inte fått uppleva hennes slag, besviken kan jag inte säga att jag, eller njae lite haha.